Prelomno leto za dostop do spleta z mobilnimi napravami

09. 1. 2019

Pristopniki k MOSS so objavili še zadnje valutne mesečne podatke MOSS za preteklo leto. Med sodelujočimi spletnimi mesti je v decembru 2018 najvišjo obiskanost beležilo spletno mesto 24ur.com, sledila so mu siol.net, rtvslo.si, zurnal24.si in slovenskenovice.si. Število mesečnih uporabnikov je decembra v primerjavi z novembrom 2018 sicer rahlo upadlo (-1,7 odstotka), je pa zato naraslo število dnevnih uporabnikov (+2,7 odstotka), prav tako pa je naraslo število uporabnikov, ki dostopajo do spleta z mobilnimi napravami in za dostopom z osebnimi računalniki zaostajalo le še za 0,7 odstotne točke. Trend gibanja dejanskih obiskovalcev po napravah skozi čas se je v letu 2018 bistveno spremenil.

Če smo bili do sedaj navajeni, da je dostop do interneta v poletnem in dopustniškem času upadel, je mobilni dostop to spremenil. V poletnem času se je prvič zgodilo, da je dostop do spleta preko osebnega računalnika zamenjal pametni telefon. Po zaključku dopustov se je sicer spet povečal dostop do spleta preko osebnih računalnikov, vendar ne več na raven kot pred dopusti.

Od januarja 2017 do decembra 2018 se je za 4 odstotke povečala spletna populacija, čeprav je dostop preko osebnega računalnika upadel za 10 odstotkov v istem obdobju. Rast je sedaj posledica rasti uporabe pametnih telefonov, saj se je dostop do spleta z mobilnih telefonov povečal kar za 21 odstotkov in glede na trend, ki se nakazuje, bo dostop z mobilnih telefonov kmalu prevzel prvo mesto.

Vedno govorimo o tem koliko ljudi dostopa do spleta, nekoliko manj pa se posvečamo vprašanju, kako pogosto na mesec dejansko uporabniki dostopajo do spleta. Od 79 odstotkov mesečnih uporabnikov, kolikor smo jih izmerili v decembru 2018 v starosti od 10 do 75 let, jih samo 0,36 odstotka dostopa do spleta mesečno ali redkeje.

Večina uporabnikov (92 odstotkov) dnevno dostopa do spleta, kjer se razmerje po napravah ne razlikuje. Samo še ena potrditev več, da je postal internet stalni in redni spremljevalec našega vsakdana.

Odgovori na vprašanja kot so koliko so stari slovenski spletni uporabniki, ali so študentje ali že zaposleni, so spletni zanesenjaki ali le občasni obiskovalci, katere spletne vsebine jih zanimajo in koliko časa porabijo za brskanje po spletu preko katere naprave, so v okviru projekta Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS) na voljo vsak mesec.

Prijavnica
Postavite svoje spletno mesto na zemljevid slovenskega spletnega trga. Pridobite relevanten vpogled v obiskanost svojih spletnih mest prek vseh digitalnih platform in si zagotovite podporo v načrtovanju in optimizaciji poslovnih procesov ter učinkovito orodje pri trženju.
Preberi več
Postani uporabnik
Status uporabnika je namenjen spletnim mestom, ki ne presegajo 8 % skupnega dosega MOSS: za fiksno finančno nadomestilo sodelujete v merjenju, se umestite v lestvico MOSS in dostopate do spletne aplikacije DotMetrics brez pravice do upravljanja projekta.
Preberi več
Postani pristopnik
Status pristopnika je namenjen spletnim mestom, ki presegajo 8 % skupnega dosega MOSS: za variabilno finančno nadomestilo sodelujete v merjenju, se umestite v lestvico MOSS, dostopate do spletne aplikacije DotMetrics in soupravljate projekt MOSS.
Preberi več