[MOSS delavnica na SOF-u] Ste opazili oglas?

25. 4. 2019

Na nedavno zaključenem SOF-u sem s pomočjo Alena Šabanovića, Ipsos, skušal skupaj z udeleženci delavnice ugotoviti, kaj naredi spletni oglas viden. Ali bolje rečeno opazen, kar je seveda cilj oglaševanja. Po debati, ki je obsegala tako pregled standardov vidljivosti (viewability), kot tudi razmislek o vseh drugih “pogojih” za vidljivost oglasa, lahko rečem, da smo prišli do naslednjih parametrov, ki pospešujejo vidljivost:

Tehnična izvedba – Pod tem bi nekako povzel vse dosedanje standarde vidljivosti (viewability), kar preprosto pomeni, da se mora oglas pravilno prikazati na zaslonu, da bi ga uporabnik lahko videl. Po IAB standardu to pomeni, da se mora v vidnem polju prikazati 50% oglasa, vsaj 1 sekundo. Sam pravim temu bolj “opportunity to see”, ker je seveda pot do tega, da opazimo oglas, lahko še dolga. So pa tukaj gotovo zelo v oporo meritve, kot je MOSS, ki aktivno izločajo nezaželen promet in tako izločajo primere, kjer vaš oglas ne more biti viden.

Nekaj primerov, ko oglas ne more biti viden….

 

Okolje – Tako kontekstualno, kot iz vidika grafike, je okolje pomembno za vidljivost oglasa. Primeri kažejo, da je oglas hitreje opazen, če je v kontekstu z vsebino in če je na strani poleg njega, malo drugih sporočil (no ad clutter).

Interaktivnost – Gre za metriko, ki pomeni več kot samo klik. Dandanes oglasi žal niso več v takšni meri zasnovani interaktivno (če odmislimo funkcijo preskoka oglasa), a le-ta lahko močno pripomore k interakciji z oglasom. Kot je vidno v primeru legendarnega oglasa, je mogoče sklepati, da je uporabnik zagotovo videl oglas, če je šel čez kreativni proces (tudi če ni kliknil).

Kreativa – Seveda je izredno pomembna za vidljivost, saj lahko pritegne uporabnika z vsebino in/ali obliko. Sicer je v veliki meri odvisna od okolja, v katerem se nahaja (denimo statičen oglas med utripajočimi vsebinami lahko izstopa) ali pa je samo vizualno izstopajoča – kot denimo tale primer.

Površina – Da je najbolj pomembno, kakšen odstotek površine zaslona pokrije oglas, je najbolj vidno pri oglasih na mobilnih napravah. Med drugim, je tudi zaradi tega v novem predlogu IAB standardov, mogoče zaslediti predlog, da se klik na oglas na mobilcu ne šteje avtomatsko za viden oglas, saj je možnosti za naključen klik veliko.

Skratka, media planer in kreativni ustvarjalec oglasa, lahko izjemno veliko pripomoreta k njegovi vidljivosti. Zato je razmislek o procesu ustvarjanja še kako na mestu.

 

Zoran Savin
svetovalec, digitall.si in direktor, IAB Slovenija

Prijavnica
Postavite svoje spletno mesto na zemljevid slovenskega spletnega trga. Pridobite relevanten vpogled v obiskanost svojih spletnih mest prek vseh digitalnih platform in si zagotovite podporo v načrtovanju in optimizaciji poslovnih procesov ter učinkovito orodje pri trženju.
Preberi več
Postani uporabnik
Status uporabnika je namenjen spletnim mestom, ki ne presegajo 8 % skupnega dosega MOSS: za fiksno finančno nadomestilo sodelujete v merjenju, se umestite v lestvico MOSS in dostopate do spletne aplikacije DotMetrics brez pravice do upravljanja projekta.
Preberi več
Postani pristopnik
Status pristopnika je namenjen spletnim mestom, ki presegajo 8 % skupnega dosega MOSS: za variabilno finančno nadomestilo sodelujete v merjenju, se umestite v lestvico MOSS, dostopate do spletne aplikacije DotMetrics in soupravljate projekt MOSS.
Preberi več