Povej mi s katero napravo dostopaš do spleta, pa ti povem, koliko si star

03. 12. 2018

Pogosto slišim od staršev, da so njihovi otroci »vedno na telefonu«. In čeprav so take stvari pogosto predvsem opažanja staršev, ki ne držijo toliko, kot si morda mislijo sami, podatki MOSS kažejo, da imajo tokrat prav.

Podatki raziskave MOSS, ki jo izvaja raziskovalna družba Ipsos pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, že dlje časa kažejo na to, da je uporaba mobilnega telefona vedno bolj priljubljen način za dostop do spletnih vsebin. A ko pogledamo pobliže, ugotovimo, da  se konzumacija vsebin vendarle razlikuje glede na medij in starost uporabnika.

V oktobru je do spleta dostopalo 79 odstotkov populacije v starosti od 10 do 75 let. Slovenski uporabniki do spleta še vedno pogosteje dostopamo preko osebnega računalnika, a se dostop preko pametnega telefona vztrajno približuje in »bori« za prvo mesto. Kar ne preseneča, saj je mobilni telefon priročen, imamo ga vedno s seboj in vsak prost trenutek pokukamo, kaj se dogaja. Zato z mobilnim telefonom generiramo več obiskov, a smo ob enem obisku manj časa priključeni na spletne vsebine, kar je seveda najbolj po godu mladim.

Po drugi strani pa z osebnim računalnikom preživimo več časa na spletu in opravimo več klikov, vendar manjkrat na dan. Osebni računalnik ostaja priljubljen način dostopa predvsem med starejšo populacijo in med uporabniki ki raziskujejo, kupujejo, ocenjujejo… Skratka, so določena opravila na spletu, ki jih telefon »ne prenese«.

Enako velja za uporabo medijev znotraj MOSS-a. Dinamika uporabe posameznega medija se razlikuje in to odražajo tudi izmerjene statistike. Mlajši ljudje, denimo, iščejo zabavo in poiščejo več vsebine, starejši pa želijo predvsem ostati v stiku s svetom. Načinov in navad, ki se spreminjajo z generacijami in mediji, ki jih le-te obiskujejo je seveda še mnogo.

Odgovori na vprašanja kot so koliko so stari slovenski spletni uporabniki, ali so študentje ali že zaposleni, so spletni zanesenjaki ali le občasni obiskovalci, katere spletne vsebine jih zanimajo in koliko časa porabijo za brskanje po spletu preko katere naprave, so v okviru projekta Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS) na voljo vsak mesec.

 

Alenka Marovt, predsednica MOSS

Prijavnica
Postavite svoje spletno mesto na zemljevid slovenskega spletnega trga. Pridobite relevanten vpogled v obiskanost svojih spletnih mest prek vseh digitalnih platform in si zagotovite podporo v načrtovanju in optimizaciji poslovnih procesov ter učinkovito orodje pri trženju.
Preberi več
Postani uporabnik
Status uporabnika je namenjen spletnim mestom, ki ne presegajo 8 % skupnega dosega MOSS: za fiksno finančno nadomestilo sodelujete v merjenju, se umestite v lestvico MOSS in dostopate do spletne aplikacije DotMetrics brez pravice do upravljanja projekta.
Preberi več
Postani pristopnik
Status pristopnika je namenjen spletnim mestom, ki presegajo 8 % skupnega dosega MOSS: za variabilno finančno nadomestilo sodelujete v merjenju, se umestite v lestvico MOSS, dostopate do spletne aplikacije DotMetrics in soupravljate projekt MOSS.
Preberi več