MOSS 3.0

30. 10. 2018

Živimo v času, kjer digitalna revolucija narekuje tempo sprememb, ki jim še nismo bili priča v zgodovini. Strokovnjaki ocenjujejo, da bo do leta 2020 vsak človek v sekundi ustvaril 1,7 MB podatkov, 90 % vseh podatkov pa smo ljudje ustvarili samo v zadnjih dveh letih. Digitalni uporabniki vsako minuto zapišemo 473 tvitov, 880.000 pa obišče slovenska spletna mesta vsak dan.
To so izjemno zanimivi časi polni izzivov, ki nas čakajo dobesedno na vsakem ovinku. Še posebej so zanimivi v medijskem prostoru. V prvi vrsti za medije, nadalje pa seveda tudi za agencije, oglaševalce, tehnološke ponudnike, podatkovne infrastrukture, spletno prodajo itd. Izjemno zahtevno je namreč spremljati tak razvoj, kaj šele narekovati tempo. In že zdaj je mogoče reči, da je to brez podatkov nemogoče.

Na MOSS-u smo se tega zavedali že davnega leta 2006, ko smo na krilih takrat izjemno hitre digitalizacije slovenskega prostora naredili raziskavo, ki je ponujala takrat neprimerljiv vpogled v uporabniške in medijske navade, predvsem pa poskušala vzpostaviti transparenten okvir, v sklopu katerega bi lahko nastala tako imenovana valutna raziskava. Predvsem pa da bi takratni trg, ki je bil z vidika meritev zelo nepredvidljiv, dobil možnost dostopa do kakovostnih podatkov (še vedno smo edini, ki ponujamo podatke na ljudeh).

Iskreno povedano, v mnogočem je čuden še dandanes. Kot raziskovalko po srcu me vedno znova čudi, da odločevalci, ki imajo dostop do podatkov, le-te ne uporabljajo, oziroma jih malone ignorirajo. Ko sem sama pred leti prevzela predsedstvo MOSS-a, sem z razočaranjem ugotovila, da, razen nekaj svetlih izjem, to bogato bazo podatkov, uporabljajo le nekateri večji mediji v tekmi za naziv najbolj obiskanega.

In vendarle ponuja veliko več. Ponuja izjemne vpoglede v dejanske (ne samo izrečene) navade uporabnikov, njihova zanimanja, način dostopa, čas uporabe, demografsko strukturo itd. In če mislite, da smo zaradi majhnosti trga v poziciji, da podatkov ne potrebujemo, se morda le motite. Čez 1,3 milijona uporabnikov, kolikor jih obiskuje spletna mesta v okviru MOSS, v enem mesecu obišče nekaj čez 423 milijonov vsebin, za to pa v poprečju vsak uporabnik potroši 4,5 ure. Dnevno se v tem labirintu znajde več kot 880.000 uporabnikov vsak s svojim ciljem, navadami, odnosom … Skratka, tudi še tako majhen trg poganja dandanes ogromno podatkov.

Nedvomno je, da lahko te podatke s pridom izkoristimo v dandanašnjem kompleksnem digitalnem okolju, ki narekuje tempo vsem tržno-komunikacijskim prijemom. In vendar moramo in hočemo iti še dlje. Najprej zaradi tistih, ki te podatke vendarle s pridom izkoriščajo, nato pa tudi zato, ker se je slovenski splet (kot tudi svetovni seveda) v letih precej spremenil. Seveda se je najprej spremenil v tem okviru, da ga sedaj uporablja 80 % Slovencev, predvsem se je pa spremenil v navadah.

Računalnikom smo dodali še druge naprave, kar pomeni, da za nekatere spletne vsebine zdaj velja, da jih obišče večina uporabnikov preko telefona. Video vsebine so v marsičem spremenile naš odnos do konzumpcije vsebin. Uporabniki so postali bolj vešči v svoji konzumpciji vsebin in tudi v odnosu do vsebin in oglasov. Skratka, postali smo vsakodnevni uporabniki spleta in to kliče po spremembi podatkov, ki jih potrebujemo v komuniciranju s temi uporabniki.

In nenazadnje se je dandanašnji svet spremenil v tistem delu, da se dotika življenja in dela vsakogar od nas in ne le tistih nekaj, ki so ob kozarcu piva načrtovali prvi MOSS. Zato vabim vse, da se mi pridružite v tej avanturi. Ne glede s katerega dela oglaševalskega trikotnika ali digitalne verige prihajate. Samo skupaj bomo namreč lahko projekt zastavili tako, da nam bo prinašal te tako pomembne podatke. V naslednjih nekaj mesecih vas bomo s sodelavci prosili, da po svojih močeh prispevate k nastanku nove raziskave, ki bo še bolje odgovorila na potrebe trga in omogočila vsem nam, da pridemo do zastavljenih ciljev.

 

Alenka Marovt, predsednica MOSS

Prijavnica
Postavite svoje spletno mesto na zemljevid slovenskega spletnega trga. Pridobite relevanten vpogled v obiskanost svojih spletnih mest prek vseh digitalnih platform in si zagotovite podporo v načrtovanju in optimizaciji poslovnih procesov ter učinkovito orodje pri trženju.
Preberi več
Postani uporabnik
Status uporabnika je namenjen spletnim mestom, ki ne presegajo 8 % skupnega dosega MOSS: za fiksno finančno nadomestilo sodelujete v merjenju, se umestite v lestvico MOSS in dostopate do spletne aplikacije DotMetrics brez pravice do upravljanja projekta.
Preberi več
Postani pristopnik
Status pristopnika je namenjen spletnim mestom, ki presegajo 8 % skupnega dosega MOSS: za variabilno finančno nadomestilo sodelujete v merjenju, se umestite v lestvico MOSS, dostopate do spletne aplikacije DotMetrics in soupravljate projekt MOSS.
Preberi več